donderdag 21 februari 2013

Gember


Het is veel te lang geleden dat er nog eens iets verscheen op dit blog en dat komt omdat ik het enerzijds erg druk heb, maar ook omdat ik eventjes mijn inspiratie kwijt was...
Bloggen is erg leuk, maar elke keer weer iets verzinnen om iets zinnigs over te schrijven is best moeilijk.

Intussen ben ik ook weer eens gaan Southbeachen, dat klinkt misschien als één of andere nieuwe fitnessrage, maar dat is het niet! Het is gewoon een vorm van lijnen, maar dan op een manier die werkt voor mij. Samen met Audrey mijn buurvriendin. Geen koolhydraten, geen vet en geen wijntjes...zolang het nodig is. Want dat wintervet mag er nu wel weer eens af! En nu heb ik ook weer iets te melden.

Ik zat te zoeken naar de voordelen van verse gember en was toch wel erg bij dit te lezen! 


 Gember is niet alleen super lekker, maar helpt ook nog een beetje mee als je wilt afslanken.

  • Gember onderdrukt de vetopslag & vermindert vetophopingen
  • Snellere energiestofwisseling
  • Gember vermindert de eetlust en werkt dan ook verzadigend
  • Stimuleert de spijsvertering en helpt darmproblemen voorkomen
  • Verlaagt de bloeddruk en zodoende het risico op hart- en vaatziekten
  • Verlaagt het negatieve LDL-cholesterol door het om te zetten in galzuur
  • Verlaagt de bloedsuikerspiegel van diabetespatiënten
  • Verbetert de thermogenese 
Dat laatste moest ik even opzoeken!
Thermogenese betekent de energie die door het lichaam verbruikt wordt bij het opeten en verteren van voedsel. Afhankelijk van de soort voeding kan het calorieverbruik door voedselgeïntroduceerde thermogenese zo’n tien procent uitmaken van het totale calorieverbruik.

Geweldig toch zo'stukje gember! En dat als eerste post voor 2013!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen